Winter op Cyprus - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu Winter op Cyprus - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu

Winter op Cyprus

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 November 2007 | Cyprus, Nicosia

Wat ik in me vorige verhaaltje al wel een beetje had beschreven, het word echt winter hier.. het is nu echt overal aan te merken..
In het hotel is alles van buiten al gesloten, alleen de poolbar is nog met 2 man personeel open voor mensen die toch nog een kopje koffie ofzo willen.. (als het iets lekkerder weer is)
In de ochtend is het heel erg koud hier, (voor ons) het waait nog steeds heel erg iedere dag, en het is veel bewolkt.. Vooral in de avonden regent het bij vlagen, echt van die Hollandse buien maar dan voor 10 min en dan houd het even op..
In de winkels is overal winter kleding te vinden, de mensen die hier wonen lopen met vesten, jassen ed. aan.. en in de winkels krijg je zelfs al kerstspullen… dat geeft echt het winter gevoel.. allemaal lampjes, kerstbomen enzo.. heel erg leuk om hier dit mee te maken..

In ons appartement hebben we inmiddels al van die warmtekacheltjes neergezet om het wat warmer te maken.. en op mijn bed ligt een deken ipv een laken..:P best raar.. je bent op cyprus en hebt het koud haha.. Het hotel tja, dat word steeds rustiger.. we hebben nog maar zo’n 250 gasten dus personeel is soms 2 of 3 dagen vrij omdat er weinig te doen is.. Er zijn gewoon zo weinig toeristen dat zelfs in barstreet er bijna niks meer open is.. een enkele bar gokt toch nog op een paar toeristen maar de club Rainbow bijvoorbeeld is al 2 weken dicht omdat het te rustig is.. in de cafeetjes en restaurantjes hier in de buurt zijn sommige terrassen al naar binnen gehaald, en bijna iedereen heeft plastic schotten/doeken opgehangen om wat wind tegen te houden (zo’n ding die je ook aan een partytent of camping tent hangt:P.).
Ja je merkt aan alles dat het winter word, er minder toeristen zijn en dat het echt het eind van het seizoen is…

Vorige week had ik anderhalve vrije dag.. was wel lekker..:D.. 2 ochtenden uitslapen..
Op maandag ben ik met amanda naar de stad gegaan tussen onze split dienst door:P.. we hadden echt behoefte aan shoppen!!! Hahaha.. want we hadden niet gerekend op dit weer en het is in de avonden echt koud in alleen je rokje en dunne blouse..
We gingen om 1 uur weg, hadden de verkeerde bus genomen:P en gingen eerst naar coral bay haha.. maar was wel gezellig.. daar meteen even rond gelopen en toen met de taxi naar de stad terug:P.. nou daar zijn we gaan shoppen hoor.. zijn meteen de mango ingelopen.. hebben daar zo’n uur alles gepast en geprobeerd en zijn flink geslaagd haha want me pinpas moest er aan te pas komen:P.. daarna de winkel ernaast, de Straddivaris.. ook zo’n soort winkel.. menn weer veel gezien, gepast maar hier niks gekocht:P.. toch weer terug naar de mango, die hadden ze namelijk een leren jas waar amanda verliefd op was:P.. dusja toch maar even gehaald.. We hebben een heerlijke wafel gegeten in een cafeetje en daarna nog even in de stad rond gelopen want ondertussen waren ook de andere winkels open.. We belandden bij de Kalypso een cd en dvd winkel:P.. tja en wat moet je op een vrije dag doen als je geen nieuwe dvd’s hebt?? Dus heb ik er maar 1 gekocht:P.. en amanda de cd van mika:P..
Ondertussen werd het al best wel weer laat dus zijn we nog even langs wat winkels gelopen die we nu eindelijk een keertje open zagen ipv gesloten:P maar hadden geen fut meer om naar binnen te gaan.. we besloten om terug naar het appartement te gaan en hebben een taxi gezocht.. daar kon ik nog even uitrusten voordat k weer om 7 uur moest werken.. ja we zijn goed geslaagd vandaag:D:D..
Donderdag hadden we vrij, lekker uitgeslapen en in de middag maar weer even de stad in geweest, het was deze week een paar dagen iets lekkerder weer dus we hebben lekker in de zon op een terrasje gezeten, deed ons erg goed na al die kou:D.. darna weer lekker langs de winkels gegaan en konden het niet laten om een hele gave lange witte winterjas te kopen:P.. daarna op schoenenjacht voor amanda, en jawel geslaagd:D:P.. en toen weer lekker terug, want in de avond gingen we hier in de buurt eindelijk weer is lekker uit eten..
We kozen voor the Rib Shack.. hebben er heerlijk gegeten!!:D.. maar was wel vreemd want er waren geen enkele tafels meer buiten en binnen was de sfeer raar.. maar wel gezellig:P.. Vrijdag ochtend was ik nog vrij, heb ik heerlijk uitgeslapen en genikst:P.. en daarna moest ik weer werken..

Het komt steeds dichterbij dat we naar huis gaan.. we tellen nog steeds af.. nu ik dit berichtje tik is het nog maar 17 dagen!!.. pfff men de tijd vliegt..!! echt ik had niet gedacht dat ik er zelfs een beetje tegen op zag om weer weg te gaan haha.. maarja dan ben ik weer lekker bij me fam en vrienden..:D:D.. Maar toch wel vreemd, na zoveel moeite gedaan te hebben en het nu helemaal naar m’n zin te hebben wer weg te moeten.. maarja we genieten nog even van onze laatste weekjes:D:D en bereiden ons voor op een ijskoud Nederland!:P
Sandra is vandaag (20 nov) vertrokken.. das nummer 1 van de nederlanders… 4 dec volgen Lotte en Marieke, 7 dec Amanda en ik en Rosa, Natasja, Rick en Flip 16 en 18 dec pas..

Vandaag (woensdag) moet ik voor het eerst als Dispens Barman werken :P.. heel erg eng!! Ik sta dan in de keuken in een apart gedeelte en moet van iedereen in het restaurant de drankjes klaar maken.. mijn collega’s komen dan met een bonnetje aan en ik moet dat klaar zetten.. maar dat is dus ook de griekse wijnen, griekse koffie etc:P haha ben benieuwd hoe het is!! Echt spannend!!!! Volgend berichtje horen jullie het..

Nou tot heeel snel dan maar!!!..;)

Dikke kusss Angela

  • 21 November 2007 - 10:02

    Danielle:

    Hee zussie

    het is echt weer een heel leuk verhaal.
    Wel jammer dat het zo koud wordt daar , maar het heeft ook wel een voordeel dan is het hier in Nederland minder koud voor jullie hihihi.

    vandaag donderdag 21 nov is het 9 graden warmer dan de afgelopen dagen.

    Nog heel veel plezier daar, en zie je over twee weken weer.

    xxx danielle

  • 21 November 2007 - 12:38

    Laura:

    Hey Angelaaaaaaa,

    Ik zit nu ook met je op msn te kletsen dus wordt een kort verhaaltje!

    Het is idd gek om weer naar huis te komen! Dat had ik ook toen ik uit het ziekenhuis kwam wou ik eigenlijk heel graag naar huis maar ik zag onwijs tegen de rit naar huis op.

    Namen mn moeder, peet en frenkie willen we je nog bedanken voor je kaart en souvenier! Hij hangt naast die van mij want ik had er in Griekenland ook een meegenomen haha!

    Nou is het toch nog een lang verhaaltje geworden haha!

    Hele dikke kus en geniet van je laatste daagjes!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Je contract nichtje :P

  • 21 November 2007 - 12:41

    Laura:

    En ohwja ik kan het niet laten!

    He daan! Het is WOENSDAG hahahaha!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 November 2007 - 14:01

    Patricia:

    Haii Annie..
    heb je al gesproken aan de telefoon vandaag.. :)
    Leuk verhaal hoor :)
    NOg 2,5 week en je bent alweer in het koude kikkerlandje.. Ik moet zeggen dat ik dat niet erg vind.. ;) Hihi!
    Ik spreek je snel..
    Doeg meisje.. Tot snel..
    Kus Patricia

  • 21 November 2007 - 15:07

    Paps:

    leuk verhaal weer, het shoppen ben je nog niet afgeleerd, gelukkig was je eigen pinpas nog voldoende en had je niet vanuit de winkel mij en mijn card nodig , netjes gedaan.
    Toch ook een aparte ervaring : zo'n snik heet vakantie-eiland maar nu dan koud met een regen en wind.

    gewoon rustig doorgaan met aftellen en bij 0 in het vliegtuig stappen , in de tussentijd nog lekker genieten.

    groetjes Paps

  • 21 November 2007 - 16:54

    Louis:

    Fijn dat koud word daar,dan kan je daar namelijk aan wennen want de kachel in je slaapkamer doet het nog even niet.
    we hebben zaterdag het kozijn in de{keuken]/kamer gezet maar het er liepen bijna ijsberen rond zo koud was het binnen en buiten.
    Maar misschien heb je mazzel en doet hij het als je thuis komt.
    groeten van je oompje

  • 21 November 2007 - 17:11

    Danielle:

    Laura je hebt helemaal gelijk dat het woensdag is.
    Maarja ik leef alvast een dag verder dan is ze eerder thuis hihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

5 maanden stage in Paphos, Cyprus. vertrek 17 juli uit NL en 7 dec ben k weer terug!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 25104

Voorgaande reizen:

22 Juli 2009 - 10 Januari 2010

Backpacken in Australie

17 Juli 2007 - 07 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: