ouders en zussen op bezoek!!:D - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu ouders en zussen op bezoek!!:D - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu

ouders en zussen op bezoek!!:D

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 November 2007 | Cyprus, Nicosia

Damn wat gaat de tijd snel!!..
Op vrijdag was bas weg, en anderhalve week later kwamen me ouders.. op woensdag 17 oktober.. dat is dus allang geweest:P haha... maar vlak nadat me ouders weg zijn gegaan ben ik ziek geworden, had bijholteontsteking en heb 5 dagen ziek in bed gelegen:( kon dus ook niet op internet voor m’n verhaaltje.. maar bij deze dus de week dat me ouders er waren..

In de week ertussen is niet echt heel veel boeiends gebeurt dus dat sla ik ook allemaal over;) haha.. Alleen op zondag 14 juli zijn amanda der moeder, zusje en vriend hierheen gekomen voor een week..
Die woensdag de 17e dat me ouders kwamen was ook amanda jarig, en dat gingen we die avond ook meteen vieren.. ik heb eerst nog van 7 tot 4 gewerkt en daarna zijn we boodschappen gaan doen.. want amanda had zowat het halve hotel uitgenodigd, naja de gezellige mensen dan:P dusja er moest wel wat te eten en te drinken zijn.. afijn 2 uur later hadden we alles hoor:P.. het was toen al 6 uur geweest en ik zou eigenlijk naar het vliegveld gaan om me ouders op te wachten als verassing, maar helaas hadden ze heel veel vertraging en waren nog niet eens vertrokken:(.. Amanda ging met der aanhang uit eten in het Italian restaurant in ons hotel, dus ik heb nog even tijd gehad om mijn verhaaltje die ik al getikt had te plaatsen.. (eindelijk).. Om half 8 tijd hier waren me ouders dan eindelijk vertrokken, zo’n 4 uur later dan gepland.. en ze zouden dus rond 11 uur half 12 ofzo landen.. aangezien we die verjaardag hadden ben ik niet naar het vliegveld gegaan helaas:(..
Na het internet was amanda ondertussen weer terug en zijn we met iedereen de voorbereidingen gaan maken voor de verjaardag, kaas snijden enzo je kent het wel:P..

Het duurde lang voordat de mensen kwamen maar rond half 12 waren ze er dan alsnog.. en toen meteen 10 man tegelijk wat erg leuk was:D.. ik had ondertussen ook al berichtjes ontvangen van Linda (me zus) dat ze in de auto zaten en onderweg waren.. maar dat duurde een beetje langer omdat me vader meteen even langs de haven gereden is:P haha omdat hij op de rotonde niet goed was afgeslagen.:P.. maarja.. Ze waren er uiteindelijk toch:D:D:D.. ik ging naar het hotel om ze meteen te zien!!:D.. toen even inchecken, de kamers bekijken, omkleden en dan naar mijn appartement.. het zat al lekker vol maar plek voor 4 meer is er altijd:P haha..
We hebben lekker zitten praten en ervan genoten dat we elkaar weer hebben gezien, ook amanda vond het erg gezellig en het was een geslaagde verjaardag:D.. want het huis zat echt vol en iedereen had het naar z’n zin..

Donderdag was ik lekker vrij:D.. ben in de ochtend naar het veronica hotel gegaan war me ouders en zussen verbleven en ze zaten nog aan het ontbijt dus heb daar nog even van kunnen meegenieten:P.. daarna zijn we in hun kamer gaan zitten en kreeg ik allemaal pakketjes, van Louis, janine en mitch, van peet en dien, van me ouders:P en een hele zak vol met souvenirs van holland die k hier kan uitdelen als k wegga.. was echt gaaf om allemaal te krijgen!!:D:D wist echt niet dat er zoveel aan me gedacht werd dat er zelfs pakketjes meegegeven worden.. echt leuk!!:D:D ik heb je tekening opgehangen hoor mitch;)

In de middag zijn we naar de haven gegaan om bij het fort te kijken en gewoon rond te lopen en de haven te zien.. want er was niet superveel tijd want ik moest om 6 uur alweer in het hotel zijn want mij leraar was er, en daarna ging ik met m’n school genoten, leraar en the snake(takis):P uit eten.. heeel gezellig haha.. agh ik heb me vermaakt, veel info over school gehad voor als ik terug ben en we hebben onze goede kant weer laten zien bij the snake..

Vrijdag moest ik split7 werken dus tegen de tijd dat ik klaar was had de rest al ontbeten en konden we meteen op stap want ja we hebben die auto niet voor niks gehuurd..
We zijn vandaag veel rond gereden, zijn naar het bath van aphrodite geweest.. we zij op de heenweg een weg langs de zee gereden en hebben veel plekken gehad waar je mooi uitzicht heb over heel paphos.. bij het bath heb ik ze nog een leuk strandje laten zien wat best afgelegen ligt.. je moet om er te komen door een restaurant lopen, en dan een trap af van ruim 130 treden.. bijna niemand is daar en het is echt mooi.. toen weer de trappen op omhoog:P even in dat restaurant wat gegeten en toen naar bath van aphrodite.. was erg leuk om dit allemaal nog een keer te zien en hun het nu te kunnen laten zien.. was echt een soort gids:D.. we zijn ook nog doorgelopen naar bovenop die rotsen zegmaar waar een camping zit (die verlaten is) maar waar je een hel mooi uitzicht hebt over die baai..
We hebben er best een tijdje rondgelopen en het werd dus alweer tijd om terug te gaan want ik moest weer werken in de avond helaas..
Op de terug weg zijn we een andere weg gereden, beetje mee door wat bergen heen zodat ze ook dat zagen.. Ik ben gaan werken en de rest is lekker ergens uit eten gegaan..

Zaterdag waren amanda en ik allebei vrij.. amanda der moeder, zusje en vriend waren en nog en we hadden afgesproken om deze dag iets met z’n alle te gaan doen.. amanda der moeder heeft ook een auto gehuurd en we zijn met ze alle naar Agia Napa gegaan.. Agia Napa staat bekent om zijn mooie zandstranden (die hier niet veel voorkomen, de meeste zijn stenen.) en het heldere water..
Het was best en tijd rijden want het ligt helemaal aan de oosterse kant, zo’n 170 km van Paphos vandaan.. onderweg zijn we nog ergens gestopt om wat te drinken.. was wel een grappig restaurantje en lag nog best afgelegen.. Er staat op de snel weg een bord bij de afslag, dus wij eraf, moest je nog 6 keer allemaal kanten op en weggetjes in:P om uiteindelijk dan bij een restaurantje aan te komen.. maar we konden er even zitten, de mannen even bij komen van het lange links rijden en na een klein half uurtje gingen we weer verder.. We reden best snel en rond 2 uur waren we in het kleine haventje van Agia Napa.. er lagen allemaal kleine bootjes, echt van die vissers bootjes.. zag er erg leuk uit.. iedereen had best wel honger gekregen dus zijn we wat gaan eten in t eerste restaurantje wat we tegen kwamen.. was erg gezellig en lekker.. Amanda en ik hadden er lekker een wijntje bij genomen:P dus dat ging goed… vanaf dat restaurantje zagen we in de verte een rots liggen, wat het uiterste puntje van cyprus zou moeten zijn.. Dusja waarom gaan we daar niet ook even heen? Enja na het eten gingen we weer in de auto zitten en op naar Cape Gkreko.. het was in het dorpje even een beetje zoeken maar al snel hadden we de goeie weg.. De afstand was ook iets verder dan we dachten want het was dus nog een rots verder:P maarja agh wat maakt het uit we zijn er nu toch bijna.. eenmaal daar zagen we dat we helaas niet helemaal tot de punt konden:( ze hadden er electriciteits masten ofzo neergezet en het was afgezet zodat je er niet bij kon.. er jammer:( maar we zijn zover mogelijk gekomen.. en je had naar 2 kanten een supermooi uitzicht… de ene kant was een baai aan de oostkust.. en de andere kant de zuidkust.. en het water was daar het mega blauw.. nog veel blauwer dan hier in paphos.. was heel gaaf om te zien!.. Maar we wilden toch ook nog wat van Agia napa zien en zijn dus weer terug gereden. Onderweg uiteraard nog wat foto’s gemaakt:P..
Agia Napa is echt een leuk plaatsje.. het heeft grote hotels maar ook een lange straat met alleen maar restaurantjes.. danielle had op een foto Nissi Beach gezien waar in de zee een rots lag en als het eb is kan je daar naartoe lopen.. dus dat hebben we opgezocht en zijn daar lekker even gaan zwemmen.. en indd, het was een supermooi zandstrand, zonder schelpen:P en het water was onwijs helder.. ik denk nog helderder dan het water van een zwembad.. echt super…
Het werd al laat en we moesten ook nog 2 uur terug rijden en tja in het donker rijden, links rijden en zo’n lang stuk werd m niet dus gingen we maar op tijd weg zodat we maar een klein stukje in het donker reden.. weer in Paphos zijn we ons allemaal lekker op gaan frissen en met ze alle uit eten gegaan in The Rib Shack, dat zit naast het hotel.. het was echt erg gezellig, eten viel dit keer iets tegen helaas maarja niks aan te doen.. het was in iedergeval super gezellig met zo’n grote groep uit eten.. ipv telkens alleen amanda en ik saampies:P..

Zondag.. moest ik van 7 tot 4 werken.. in de tussentijd is de rest lekker de omgeving gaan verkennen en zijn bij coral bay en lara bay uitgekomen.. maar daar kan ik weinig over vertellen want ik was hard aan het werk:P..
Ik heb wel die dag kunnen regelen dat we toch in de avond in het Italian restaurant mochten eten.. Het was namelijk niet zeker omdat er beetje misbruik van gemaakt was en eigenlijk mocht niemand meer, maar gelukkig heeft Nicos het kunnen regelen..:D:D:D
Na m’n werk zijn we met ze 5en nog naar de Rotsen van Aphrodite geweest, want die wilde ik ze toch echt nog laten zien..!
We hebben daar ook de zonsondergang gezien.. was heel mooi om te zien en zijn mooie foto’s geworden.. het blijft mooi om er te zijn, zelfs voor de 3e keer:P..
We hadden natuurlijk niet erg veel tijd om vandaag wat te gaan doen met mij erbij maarja zo bij elkaar zien ze toch heel erg veel van cyprus in 1 week..
In de avond zijn we naar Italian geweest..:D zaten in station 1 met Alina en Yangos als bediening.. was echt leuk want met Alina heb ik vaak roomservice gestaan..
We hebben echt heeerlijk gegeten!! Me vader en ik hebben een lekker wijntje op.. Ik ben gewoon 2 voor hoofdgerecht gegaan en toen heeft Pepe, Linda en mij een pizza aangesmeerd want hij wilde er supergraag 1 voor ons bakken:D.. nou oke dan maar.. hij had speciaal voor mij uit de keuken ananas gehaald om pizza hawaii voor me te maken.. naja voor mij, eerder voor ons allemaal, want toen die een kwartier later klaar was was het echt een mega pizza!! Haha hebben m op 2 punten na op gekregen:D erg goed vind ik zelf als we al 2 keer hoofdgerecht ophebben:P.. daarna ook nog lekker een toetje op want je die teramisu kan ik natuurlijk niet laten liggen.. het was echt weer heel erg leuk om hier te eten, kwamen ook nog paar collega’s gedag zeggen en praatje maken met me ouders, daarna ben k nog een rondje gelopen met me vader om wat foto’s te maken met een paar mensen.. Het was echt een super geslaagde avond:D.. helemaal met het idee dat ik de laatste was die mocht..
We gingen pas 11 uur ongeveer weg uit het restaurant:P.. echt laat!! Maar agh..
Natasja had nog gevraagd of we mee gingen stappen die avond.. en Linda had daar ook wel zin in en ik was toch vrij maandag dus zijn we nog meegegaan.. was wel gezellig, waren met Dimitriou en Charamabos(ofzo) van de keuken, en dan natas, amanda, linda en ik.. zijn eerst naar de bar Robin hood gegaan en daarna naar Rainbow.. je kon echt merken dat het al later in het jaar was want het was mega rustig overal.. maar met dit groepje was het wel leuk..

Ik denk dat ik het hier maar even bij laat voor deze keer:P want hij word weer oneindig!!:P.. ik heb van de week een keer morning shift dus kan ik in de avond op internet komen en dan zet ik het volgende deel erop.. anders blijven jullie lezen:P..

Tot van de week!!!..
Kusss Angela..

p.s. wees maar niet ongerust hoor vanwege het filmpje van hellogoodbye.. ik heb t hier nu goud naar m'n zin en wil eigenlijk niet meer weg:P haha maarja het moet:P..
even up to date: waarschijnlijk ben ik 30 november weer in nl..

• 04 November 2007 - 16:02

Ria:

Hoi Angela het is weer een gaaf verhaal geworden leuk om te lezen hoe jij de gave vakantie met elkaar heb ervaren.
    Ik ga nu samen met Linda wat gave foto's bij je verhaal zoeken en ze er dan opzetten.
    Dikke kuss mamma

• 04 November 2007 - 16:15

Linda:

Hey zus, leuk verhaal geworden over de eerste paar dagen dat we er waren. Maar kan ook haast niet anders want het was ook heel leuk en gezellig :)
    Stappen was toch ook wel heel gezellig ondanks dat het niet zo druk meer was.
    Spreek je snel weer. xxxx Linda

• 04 November 2007 - 20:13

Danielle:

heee zussie

echt een leuk verhaal. nu kan iedereen een beetje meegenieten van de week die we daar waren.
    het is echt een leuk eiland zeker met een prive gids hihi.

Ben wel blij dat het weer beter met je gaat.

xxx

• 04 November 2007 - 21:34

Laura:

Heey nichieeee,

Wat een super leuk, lang, gezellig verhaal!

Wat zal ik eens over mezelf vertellen haha. Mijn leven is een stuk saaier als ik jou verhalen elke x lees haha!
    Maar zeker niet minder leuk haha!

Je kan het daar wel naar je zin hebben maar als je niet de 30ste naar huis kom, kom ik je halen! Want ik mis je ontzettend en heb zoveel te vertellen en ik denk niet dat ik de enige ben!

Hele dikke kusssss

Lauraatjuh :P

• 04 November 2007 - 21:38

Laura:

Trouwens wat is je haar lang geworden zeg! Staat je echt goed!

Je ziet er zo wie zo goed uit maargoed dat is weer een ander verhaal haha!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 November 2007 - 09:21

Daphne:

Heej angela,
    Wat zie je er goed uit!
    Zo is idd echt super snel gegaan! Gewoon 30 november dat je dan terug komt!
    Nou dan moet ik jullie wel weer allemaal zien hoor :).
    Ben nu al tijdje met schoonheidsspecialiste bezig :) en is echt ownijs leuk :D, moet je maar keer komen als model :), als je dat wil tenminste?
    (K) Daf

• 05 November 2007 - 18:03

Esther En Riley:

Hoi Angela,

Wij lezen ook elke keer je verhalen hier en vinden het leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en om te horen dat het goed met je gaat!

Groet Esther en Riley
    (en waarschijnlijk ook wel van de rest maar die zijn nu niet in de buurt!)

• 05 November 2007 - 20:19

Peter:

ik dacht dat je niet meer zo`n lang verhaal zou maken. toch wel weer leuk.
    als ik het goed geteld heb nog maar 4 en dan ben je weer thuis.
    maar tijdens jullie vakantie hebben frenk en ik gewoon bij jullie thuis opgeruimd,je zal het niet herkennen.
    maar fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad, ook leuke foto`s .

zoals je weet echt nieuws heb ik niet dus maak er wat van de laatste weken .

groetjes
    peter en dini