vrije dagen + immigration - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu vrije dagen + immigration - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu

vrije dagen + immigration

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 September 2007 | Cyprus, Nicosia

We hadden allemaal een vreemd rooster omdat het gewoon echt niet meer druk is in het hotel deze 3 weken.. pas vanaf de 10e t/m de 22e is het weer een stuk drukker:D.. maar toch was dit een drukke week..

Echt raar.. het is gewoon september.. gewoon al het eind van de zomer.. iedereen is weer naar school, vakanties zijn voorbij, het ‘gewone’ leven voor iedereen begint weer.. nou voor mij is dat pas eind november:P.. ik heb me zondag voor het eerst hier gewogen.. ben echt geschrokken.. ben gewoon meer dan 6 kilo afgevallen.. echt veel!! Dus goeie tip voor mensen die ook willen afvallen:P;) ga niet op dieet, maar ga op stage in cyprus haha:P:D. ookal is het niet echt super erg te zien (vind ik) maar toch..

Deze week heb ik gewoon voor t eerst lekker 2 dagen vrij:D.. heerlijk!! donderdag samen met amanda en marieke en vrijdag ik ook nog als enige.. maar amanda heeft dinsdag ook een dag vrij maar dan moet ik werken..

Ook heb ik deze week een keer van 7 tot 4 gewerkt.. ik dacht echt, oh lekker, heb ik een keer lunch.. haha ja ik was rond die tijd in het hotel maar er was niks te doen:P dus heb ik beetje poleer en afmaak karweitjes gedaan haha:P

Dinsdag kreeg ik mijn pakketje van bas:D:D:D echt super leuk!!! En nog best snel, want de straat naam stond er niet op en t heeft maar 8 dagen geduurd.. dus das wel beter:D:D.. zat ook een super grote lieve kaart in :D:D en een poster, dus me muur hangt weer voller haha:D maar nooit vol genoeg.. en nog genoeg andere dingen die me weer super blij maakten :D haha:D. gewoon nog maar 24 dagen nu:P..
In de avond hebben amanda en ik weer een poging gedaan tot de zonsondergang te zien.. en zijn deze keer maar bij het hotel in de buurt gebleven haha.. en het is dit keer wel redelijk gelukt, hadden alleen helaas weer wolken maarja OOIT maak ik goeie foto;s van de zonsondergang haha.. zit hier toch nog 2,5 maand:P..

Donderdag hadden we dus vrij:D:D.. we hebben een scooter gehuurd, want die mag ik hier wel rijden met me rijbewijs:P.. en een auto niet.. marieke zou ook meegaan, maarja je moet een rijbewijs hebben en dat hebben zij en amanda niet:(.. ik had weten te regelen dat het toch mocht op eigen risico.. maar marieke durfde het toch niet aan.. dus gingen amanda en ik samen weg.. hebben eerst in de ochtend foto’s moeten maken voor immigration waar we vrijdag heen moeten.. waar die vent ineens woensdag mee kwam waar we dus niet echt blij mee waren op onze vrije dag, precies als we wat leuks gingen doen.. maarja agh, het was niet anders..

Om 11 uur reden we dan weg met een volle tank, buddy vol met handoeken, plattegronden en kleding en shit, op naar de rotsen van de geboorte plaats van aphrodite.. na paar keer toch verkeerd te zijn gereden:P of bijna op de snelweg te komen waren we er al na een uur.. dus opzich wel snel..
Het was echt zoo mooi!!!! Echt super gaaf!! Dus weer heel veel foto’s gemaakt!!:D lekker door het water gelopen, want zwemmen was de stroming te sterk voor helaas.. toen lekekr liggen zonnen.. naja lekker:P stond best veel wind dus er vloog van alles langs je:P haha..
Rond 1 uur zijn we nog wat foto’s gaan maken en wat gaan eten in het restaurantje.. echt mega duur!!! Niet normaal!! 2,50 pond voor een hamburger of hotdog.. die echt smerig waren..!! echt niet normaal:P maarja we hadden iets binnen haha.. :P.. om de smaak te verdoezelen hebben we dus maar even en lekker ijsje gekocht:D.. van ola :D tja kan niet slecht smaken:P..
Na het ijsje zijn we maar weer verder gaan rijden, want we wilden nog naar limassol wat nog zo’n 50 km rijden was:P..

Wat en wegen joh haha.. en dat links rijden haha is echt even wennen maar opzich niet heel moeilijk.. alleen met kruispunten hoef k nu niet achterom te kijken voor verkeer haha maar gewoon voor me.. das wel relaxed:D:P.. het is eigenlijk best wel stoer om hier links te rijden.. mag je lekker rechts inhalen:P ( ik dan vooral in de stad want had maar een scooter) maar mensen rijden wel asociaal zeg.. gewoon keihard je inhalen.. of nog net als er al een tegen ligger komt.. maarja agh lijkt net nederland soms:P en het is echt wel gaaf om hier te rijden.. gewoon lekkkr vrijheid, zelf bepalen wanneer je stopt, waar je stopt, wat je bekijkt, hoelaat je gaat rijden of weet ik t.. echt heerlijk.. en het uitzicht!!.. zooo mooi!!!!! Kan hier wel uren rijden!!!! (heb k ook gedaan:P in totaal meer dan 5 uur de hele dag haha)..

Maarja.. de borden zijn soms wel vaag.. er zijn hier blauwe borden voor autowegen waar ik wel mag rijden.. en groene voor de autosnelweg waar ik dus niet mag:P.. dus ik volg blauw.. zit ik ineens op de snelweg hahahaha.. dusjah de eerste afslag er maar meteen weer vanaf!:P.. en in het dorpje waar ik uitkwam maar even of ik een weg kon vinden richting limassol.. haha en ineens zaten we weer op de goeie weg.. dus erg vaag:P.. maarja wel leuk.. Verder ging het allemaal wel lekker.. nog een paar keer even goed moeten kijken waar we heen gingen maar met behulp van ons gevoel en de plattegronden die we hadden zijn we eruit gekomen.. en ineens waren we in limassol.. maar toen was het ondertussen al 4 uur geweest.. we zijn op de hoofdweg van de ene kant naar de andere kant van limassol gereden en zo bij het amathus uitgekomen.. Daar zijn we gestopt en mochten we overal rond kijken waar we wilden.. maarja we hadden zo’n onwijze dorst, dat we na eventjes rondgelopen te hebben meteen de bar opgeozhct hebben:P daar zagen we annick van school en hebben we even mee staan praten maarja die moest weer verder en had een drankje voor ons geregeld:P.. erg lieff:D.. daarna hadden we nog meer dorst dus hebben we nog wat drinken besteld en nog even met annick zitten praten.. en om ons hen zitten kijken hoe het hier allemaal was.. het is wel echt heeel anders dan bij ons in paphos.. en wij vinden paphos wel veel mooier.. ik heb er natuurlijk ook foto’s gemaakt zodat jullie het ook kunnen zien..

Maarja we moesten nog meer dan 2 uur terug rijden dus zijn we even na 6en weer weggegaan en aan onze terug reis begonnen.. wat erg mooi was met de zonsondergang recht voor onze neus.. en de terug weg zijn we gewoon in 1 keer helemaal goed gereden.. dus dat was ook wel beter :D.. bij het uitzicht op de rosten van de geboorte plaats van aphrodite zijn we veen stil gaat staan om de benen te strekken en wat foto;s te maken en daarna nog weer verder gereden, maar inmiddels was het al pikkie donker geworden dus dat was wel spannend:D maar zooo gaaf!!! Alleen op belangrijke kruispunten zijn lantaarnpalen dus op de weg is het echt donker..
In het oude centrum van paphos nog weer even een beetje benzine erin gedaan en om half 9 waren we weer terug bij het appartement.. gesloopt, moe, zere kont:P gekleurd van de zon, maar wel met een hele gave dag achter ons:D..
Daarna ons even relaxed opgefrist en nog maar wat gaan eten want we hadden best wel honger gekregen.. en om 11 uur lagen we uitgetelt in bed:P..

Vrijdag was mijn 2e vrije dag..:D echt lekker!!:D voor t eerst gewoon 2 achter mekaar.. ik kon alleen helas niet uitslapen want ik moest de scooter terug brengen en om half 10 zouden we worden opgehaald om naar immigration te gaan.. wat ook weer een verhaal apart was! Maar ik zal het even kort samevatten..

2 uur wachten in een te kleine muffige wachtzaal.. dan eindelijk naar binnen mogen, word er grieks tegen je gepraat, ineens kon ze toch engels en begon het immigreren.. ze nam wat gegevens over van m’n paspoort en gaf amanda en mij een formulier die we moesten ondertekenen.. na een beetje moeilijk doen hebben we toch getekend.. wantja het was grieks en god mag weten wat erin staat, en wat ik dus teken..:P maarja het scheen te zijn dat ze m’n gegevens mocht gebruiken en in de computer mocht zetten, nou oke op goed vertrouwen dan maar..
Toen ging ze een ander formulier (die al door het hotel ingevuld was) aanvullen met een paar dingen en die moesten we ook tekenen.. maar we hadden al zolang moeten wachten dat we toen die papieren al hadden doorgespit.. en er bleken 3 dingen niet te kloppen.. ik zou hier 6 maanden zijn, 38 uur per week werken, en 400 pond krijgen!! En marieke en amanda 450.. klopte dus niks van.. ineens was het verandert en kreeg ik ook 450 pond, maarja we krijgen er maar 350 en werken 48 uur per week en zijn hier 4,5 maand.. dus ik zei dat ik t niet wilde tekenen want wist niet waarom dit hiet stond want het klopte niet.. naja na veel moeilijk doen en gezeur kreeg ik ineens mr takis aan de telefoon die helemaal los ging en zei dat als ik niet zou tekenen ik geen contract zou hebben en ik dus naar nl terug zou moeten.. hij was echt te grof!!.. dus naja ik kon niet anders.. dan teken ik maar.. amanda heeft toch ook getekend.. en we zijn geïmmigreerd.. kregen een soort van paspoort ofzo, waar me pasfoto gewoon in geniet werd.. en zelf de info met een pen ingeschreven werd.. en bij mij heeft ze ook nog tip-ex gebruikt:P echt zo stom!!! Maarja het schijnt belangrijk en officieel te zijn:P

Toen gingen we weer terug naar het hotel en gingen we even langs nikos om ons loonstrookje te halen.. Maarja het zou cyprus niet zijn als die er gewoon waren.. dus indd, die had hij niet.. hij stuurde ons naar de accountant ofzo om daar ons geld en loonstrookje te gaan halen.. toen heb nog even gevraagd of ik misschien de hele week vrij kon krijgen als bas kwam.. en dat is dus nu voor 90% zeker:D:D:D echt beter!!!! Want over 3 weken komt ie al!! De komende 2 weken word het heel erg druk maar daarna niet meer dus dan kon het wel zei die.. ik moest hem over 2 weken nog even helpen herinneren en dan kwam het goed:D:D dus dat is echt leuk nieuwss:D:D

In de avond hoorde bas z’n vliegtijden.. en hij komt de 28e rond 9 uur in de avond hier aan.. en gaat de 5e pas om 22:10 vliegen!! Dus we hebben echt super veel tijd dan:D ben hier echt zoo blij mee haha:D:D..

Naja dit was het wel weer zo’n beetje… maar toch weer een mega verhaal haha.. als ik eenmaal begin ben k niet meer te stoppen:P.. wil alles zograag vertellen!!..

Ohjah!!:D ik heb me nichtje op de webcam gezien!!! Ik kwam even op msn en jasper zette meteen de webcam aan.. ahhh ze is echt lieff!!:D:D als ik terug ben kom ik echt snel langs hoor;):D.

Oh en Manon, wil je anders je e-mail adres achterlaten, dan kunnen we af en toe is mailen.. das weer wat anders en weet je al waar je komt, hier of in limassol?? K ben benieuwd!:D haha maar kom je zo snel al dan? ik kom misschien 20 november al terug:P.. (hoop ik)

Tot volgende week denk ik, dan zet ik er weer een verhaaltje op..
En nog bedankt mam, voor het plaatsen van m’n foto’s :D

Hele dikke kusss
En veel liefs
Angela die alweer bijna 8 weken in cyprus zit..

  • 09 September 2007 - 15:21

    Ria:

    Hoi Angela
    Het is weer een heel verhaal geworden echt leuk om te lezen enne de foto's zijn ook gaaf, werk ze maar weer deze week en we spreken elkaar wel weer.

    dikke kuss mamma en pappa

  • 09 September 2007 - 18:04

    Paps:

    Hoi Cypriootje, Stoere foto met je helm en zonnebril !
    Zoals je merkt blijft vreemd om te werken in een vakantie land waar anderen lekker vakantie hebben en jij moet werken in die warmte. Maar je doe wel een lekker kleurtje op en een boel ervaring!
    Ook afgelopen dagen heb je weer gemerkt dat er met die figuren in en rond de middelandse zee moeilijk afspraken te maken is en dat ze heel anders denken dan wij in NL.en een beetje erg snel opvliegerig zijn.
    Dat afrodiet is een mooi verhaal maar zonder het verhaal zijn het gewoon een stelletje rotsen maar ziet er wel gaaf uit op de foto's ( goed gemaakt )
    De foto met de hand vol geld is ook wel cool , je lijkt wel een rijke patser.
    Tof scootertje, is een stuk beter dan lopen met die hitte maar al rij je links moet je ook achterom kijken bij kruisingen , en pas op voor andere malloten onderweg , het is en blijft het ( maffe) Cyprus.

    Veel succes verder, leer veel, maak plezier en... pas op jezelf ..

    Je Paps

  • 10 September 2007 - 13:55

    Dini:

    Heerlijk om je verhaal ff te lezen, hoor je misschien wel weer op msn. werkse en geniet er maar van, en thanxs voor de verjaardags kaart van frenk. was weer gaaf hoor!!!!!!!!!veel liefs en tot de volgende story hahaha groetjes Pter Dini Laura Frenk. bye bye

  • 10 September 2007 - 18:10

    Mitch :

    hoi angela ik heb bij ome aad
    de schoorsteen in het huis van oma
    gesloopt met hamer en een bijtel

    groetjes je lievelings neefje mitch:}

  • 10 September 2007 - 18:47

    Sebastiaan:

    heeee lieverd! terwijl we nu lekker aan het cammen zijn , wil ik je stiekkum effe zeggen dat m`n 2e pakketje al onderweg is hoor :p en wat zal daarin zitten??? jaaaaaaa ;) je gaat het vast weer leuk vinden! over 18 dagen kom ik al! tijd is zo snel gegaan!! kep er echt zin in! hou vol schat! je kan het! het gaat nu al een stuk makkelijker :)
    voor beide & dat doet ons beide heel erg goed&maakt ons beide heel erg sterk!

    we smsen en bellen!
    hou superveel van je!!!
    dikke kusss van je vriendje :)

  • 13 September 2007 - 17:25

    Laura:

    Heeey Annie,

    Je ziet er super goed uit!
    Gaaf dat lange haar!

    Sorry dat ik een tijdje niet heb gereageerd maar heb het zo druk met me werk!
    Me contract is verlengd met een half jaar :D:D:D Dus ik ben weer super blij!

    Gaaf dat je een ritje ben wezen maken op de scooter! Hadden ze bij ons ook gedaan maar bij ons was het wegdek super glad! Leek wel ijs! Dus ze zijn allemaal gevallen maar gelukkig jij niet!

    Gaat echt snel allemaal en ik kon niet w8en totdat je weer thuis kom.

    Dikke kus
    Je lievelings (contract :P) nichtje,
    Sensation maatje, en andere Johnny depp gek hihihi!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 September 2007 - 08:58

    Frouk:

    hoi hoi
    Wat een leuke foto s allemaal!Vind zo leuk om je zo een beetje te kunnen volgen en wat gaat die tijd snel!!
    groetjes dikke kus frouk

  • 16 September 2007 - 18:01

    Jasper & Selma:

    Hoi angela,
    leuk verhaal.
    Bedankt voor je kaartje en misschien hebben wij binnekort een vertaling daarvan want sem dr vader die heeft grieks gehad tijdens zn studie,maar dat is alweer een tijdje geleden dus weten het nog niet zeker...
    we zijn dit weekend lekker bij je ouders weze logeren (mn moeder ging trouwen)en we hebben een paar leuke foto's geschoten waar Ellemieke een heel leuk jasje aan heeft maar die zal je wel te zien krijgen van je vader. Je bed slaapt trouwens heerlijk, heb alleen een paar keer mn voeten gestoten aan het tv plankie,maar dat deed gelukkig niet zo'n pijn ik was meer bang dat je tv eraf zou vallen hihihihihi. voor de rest heb ik weinig meer te melden en ik wilde nog wat fofo;s sturen van Ellemieke maar ik denk dat je vader er zeker wel een paar zal sturen.

    wij wensen je veelplezier nog daar en als je terug bent, ben je natuurlijk van harte welkom om een keer te komen kijken naar ellemieke hihi

    veel liefs & xxx
    Jasper
    Sem &
    Ellemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

5 maanden stage in Paphos, Cyprus. vertrek 17 juli uit NL en 7 dec ben k weer terug!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 25106

Voorgaande reizen:

22 Juli 2009 - 10 Januari 2010

Backpacken in Australie

17 Juli 2007 - 07 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: