week 10 - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu week 10 - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu

week 10

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

23 September 2007 | Cyprus, Nicosia

Zo k heb weer even wat foto’s doorgestuurd van vorige week, zijn der niet veel dus ook niet veel op de site maar dat maak ik met deze week helemaal goed:P..

Er is gewoon alweer een week voorbij!!! De tijd gaat echt super snel!!! over minder dan een week is bas hier:D:D.. tijd vliegt ineens!!!

Maar ik zal weer even een samenvattinkje geven van afgelopen week.. het was een rare week, Jana en Lisa heel de week hier in het appartement vanwege het ongeluk, alles draaide nu even om hun.. Lisa kon namelijk niks, der knie niet buigen, enkel niet buigen, der elleboog zat in het verband, en alle vermoeidheid kwam eruit waardoor ze helemaal aan der end was heel de dag.. Jana had ook veel pijn en last en die kan niet op der voet staan dus ook voor haar is lopen moeilijk en we hebben dus een klein kangaroetje in t appartement rond hobbelen:P..

Maar al met al is het goed gegaan, er zijn veel mensen op bezoek geweest, zelfs Nicos een paar keer, ook op z’n vrije dag, mr takis om interessant te doen:P.. en nog wat collega’s.. was opzich wel gezellig.. iedereen hier zorgt voor ze, nicos heeft een paar keer eten gebracht, Lotte ook, ik doe boodschappen voor ze, en tja we zijn er gewoon voor ze als we vrij zijn, om even een praatje te maken, ze te helpen met alles zodat ze het wat makkelijker hebben..

Zondag ben ik met ze mee geweest naar het ziekenhuis, wat een drama was dat zeg.. wat een achterlijke mongolen in dat ziekenhuis, en ze geven echt geen fuck om hun patiënten,, zolang ze maar snel geholpen zijn interesseert het hun niet of ze doodgaan van de pijn:S.. ik mocht er ook niet bij blijven om ze te steunen want ik was geen patient dus mocht niet in t kamertje blijven.. :S.. erg stom.. k heb wel tussen 2 deuren door gekeken toen die n beetje open stond en zag dat Lisa der been weer bloedde:( en ze kapot ging van de pijn:S.. bij Jana heb ik niks kunnen zien, maar ze vergingen echt weer van de pijn daarna en wilden er ook absoluut niet meer naar terug… (wat erg logisch is).. die mensen waren echt te grof daar..

In de avond stond ineens nicos in ons appartement om te kijken hoe het met ze was:D echt lief want hij was eigenlijk gewoon aan het werk..
Maandag weinig gedaan.. dus ja ook weinig over te vertellen..
Dinsdag zou ik weer meegaan naar de dokter.. maar dat liep iets ander:S ik had 10 min op de taxi zitten wachten, kom ik bij t appartement om de meiden op te halen, is er niemand:S dus ik bel Jana.. zegt ze dat ze al met takis waren.. heel fijn:S kon ik dus weer terug, boze taxi chauffeur en het verhaal in t hotel uitleggen. Daar deden gelukkig niet zo moeilijk.. maar ik vond t echt een naaistreek.. want k moest eigenlijk 8 uur beginnen maar was hier speciaal 7 uur voor begonnen.. zodat k eerder weg kon met ze.. maarja agh dat is takis zullen we maar denken..:P..

De rest van de dagen gewoon gewerkt, geprobeerd te slapen tussendoor, voor Lisa en Jana gezorgd en tja gewoon maar de dagen door gekomen..
Ik heb ook mr takis maar even verteld dat bas komt volgende week:P vond ik wel zo aardig van mezelf haha.. en hij reageerde niet eens echt.. maar de volgende dag rie hij me in z’n kantoor.. hij wilde de precieze datum weten.. dus ik zeg de 28e.. vond ie n probleem:P hij wilde liever een weet later haha.. want er blijken 6 nieuwe studenten te komen de 27e.. en tja dan heeft ie geen plek voor bas.. maar hij ging er wel is over nadenken en hij komt maandag met een oplossing..:D.. misschien krijg ik t oude appartement van flip en ric (uit Breda) en die zit vlak bij barstreet.. of misschien blijf ik toch hier en gaan die nieuwe daarheen ofzo.. naja ik merk het wel, t is wel gaaf dat hij ineens zo aardig doet en moeite wil doen om voor bas een slaap plaats te zoeken.. is wel tof:D:D..
Vrijdag was ik eindelijk vrij!! Na 10 dagen achter elkaar split 7 gewerkt te hebben..!:P:D echt beter!!!.. ik heb met amanda een excursie geboekt.. en we zijn lekker naar het trodos gebergte geweest!.. :D weer iets gaafs gedaan en heel veel gezien.. het was echt super!! We zaten in een grote jeep, met 8 mensen in totaal.. een oud stel, waarvan de vrouw in Nederland geboren is, dus ook wat nederlands sprak.. en een gezin met 2 kinderen.. uiteindelijk bleken ze 18 en 22 te zijn maar vanwege een ziekte zien ze er niet zo uit.. maar men wat een familie was dat zeg haha:P.. valt niet uit te leggen:P die moeder was vies, die vader kon alleen maar over de militaire praten, dochterlief deed net alsof ze 6 was:P maar was 18.. en de zoon had iets aan z’n nek/keel ofzo en kan niet eten:P en ze zijn mega klein haha.. naja was niks dus.. maar al met al was de excursie wel supergaaf!!! We werden om 9 uur opgehaald bij het hotel, zijn toen een klein stukje langs de zee gaan rijden, en gingen daarna de bergen in.. hebben hele mooie plekken gezien, veel foto’s gemaakt.. en ook veel bomen met fruit en noten en vanalles en nog wat gezien wat hier groeit.. toen kwamen we bij het Byzantine Kykkos Monastery, een oud klooster met kerk wat op alle muren beschilderd is met het verhaal van Jezus.. En op 1 hele muur is het allemaal met mozaïek gemaakt.. de tekeningen zijn niet zo boeiend, maar wel erg cru en best mooi gemaakt.. in de kerk was alles goud!! Alleen heb geen enkele goeie foto kunnen maken.. t was ook niet toegestaan maarja angela is eigenwijs en doet het toch(A):P toen zijn we verder gereden naar Mount Olympus, dit is de hoogste berg van Cyprus, en in december, januari en februari ligt hier sneeuw en is dit een ski gebied..
We hebben echt helemaal op de top gestaan, echt zo mooi!!! En daar kwam ook de skilift op uit dus dat is wel raar.. je staat gewoon in september op een skiberg waar geen vlokje sneeuw op ligt.. we zijn met de jeep ook van de skipiste afgereden:P best eng haha want de rotsen lagen niet echt goed dus je schudde helemaal heen en weer:P.. maar wel gaaf natuurlijk:D..

Daarna zijn we nog naar een waterval geweest, waar we door de chauffeur t water in werden gedrongen:P om mooie foto;s te maken haha.. k had meteen bevroren voeten:P haha echt dat water wat onwijs koud!!! En me rug werd nat van de waterval:P haha Maarja t is wel een mooie foto geworden!!
Daarna waren we wel super moe.. maar gingen ook alweer op weg terug.. en om kwart voor 6 waren we weer bij het hotel.. daarna even gerelaxed en toen uit eten gegaan.. hebben een heerlijk wijntje besteld en genoten van ons eten:D:P..

Toen lekker op tijd gaan slapen want menn.. was kapot.. en dit weekend is het druk, want Lisa gaat weg en wij gaan haar met alles helpen, geld opnemen, afscheid nemen in het hotel, spullen bij elkaar zoeken, en t belangrijkste Inpakken!!.. en t werken gaat ook door, en tja wij willen ook nog wel wat leuks geven als afscheidscadeautje.. dus word lekker druk:D haha..
En ik ben ook nog op internet om op de hoogte te blijven van alles;) en jullie op de hoogte te houden haha.. dusja..

Verder heb ik nog 2 avonden aan de poolside gelopen.. als privé waitress. Echt supergaaf!!.. die mensen betalen dan gewoon 120 pond per persoon voor 5 gangen exclusief drinken.. dat is bijna 200 euro:P en zitten dan samen afgezonderd aan de rand van het zwembad.. ik moet hun dan van alles voorzien, en zorgen dat alles tip top in orde is.. maar het is wel kick, want ik heb nicos 1 keer beetje geholpen en nu heb ik er 2 avonden alleen gestaan donderdag heeft ie me zelfs speciaal uit italian gehaald en iemand in mijn plaats gezet zodat ik daar kon zijn.. dat voelt echt wel goed:D.. en hij liep dan af en toe wel langs of alles oke was, maar verder deed ik alles zelf:D..
En woensdag middag was er een inspecteur van de world’s leading hotels gekomen en die bleef t/m vrijdag eind van de morgen.. pff wat een gestress door iedereen.. echt alles moest perfect zijn.. we moesten ineens wijn anders gaan inschenken, en veel meer rond lopen en schoonmaken enzo. En in de ochtend (donderdag) liepen alle managers, chefs en weet ik wie allemaal, met ze alle door het restaurant op het moment dat die man er was.. (hij was trouwens niet lelijk:P) haha en die man was weg.. en er was niemand meer te zien van hun:P.. echt zoo schijnheilig:P maar ik heb er verder nog niks over gehoord maar het zal wel goed gegaan zijn.. ik laat t wel weten wat de uitslag was;):P..

Zaterdag was de laatste dag van Lisa………..

Dit was het geloof ik echt:P haha..
Dusss tot het volgende verhaaltje maar weer.. die komt denk vrijdag ofzo en dan is bas er al:D:D.. en ben ik in limassol geweest om te werken:D.. dus weer genoeg te vertellen..

Tot snel!!!

Dikke kuss en veel liefs Angela!..

  • 23 September 2007 - 19:43

    Ria:

    Hoi Angela
    Het was gezellig he dat groeps gesprek vanmiddag.
    Je hebt weer een leuke week gehad zo te lezen alleen jammer dat de twee meiden nog zoveel pijn hebben.
    We spreken elkaar wel weer.
    groetjes en een dikke kuss mamma en pappa

  • 24 September 2007 - 10:51

    Jennifer:

    hey Angela
    echt leuk om jouw verhalen te lezen.
    ik ga als het goed is ook naar cyprus in maart voor 5 maanden.
    echt super mooie foto's heb je gemaakt.
    ik krijg er echt zin in!
    wanneer ben je weer in nederlad trug?
    ik hoor het snel wel van je.

    Groetjes en kussies
    Jennifer

    ps. Frances gaat naar Amerika

  • 24 September 2007 - 20:12

    Ria:

    He angela
    zitten we net tv te kijken en weet wat we zien ?
    Ik zie mezelf en een huilende Sebas in de reclame voor het programma Hello Goodbye want de nieuwe uitzendingen gaan beginnen.
    Woensdag 26 sept 2007 van half 9 tot half 10 op ned 1.
    We weten natuurlijk niet wanneer het wordt uitgezonden maar we zitten in iedergeval wel in de voor stukjes.
    Stoer hoor ik ben echt heel benieuwd.

    Dikke kuss Mamma

  • 25 September 2007 - 06:18

    Peter:

    als ik het zo lees heb je niks aan je leventje daar, een beetje werken en veel lol.
    daar is een stage ook voor vind ik dus groot gelijk, leuk dat je ook wat verantwoordelijker werk krijgt, zal nu wel meer worden denk ik als er nieuwe komen.
    dat horen we wel weer.
    ik heb je vader zaterdag eens echt laten zweten in het huis, balkon er af dak eraf muren achter weg en ga zo maar door

    we waren met z`n vijven dus ging best snel
    ellemiek kwam ook even helpen zo nu en dan.

    veel plezier daar blijven wij wel naar de regen kijken

    doei

  • 25 September 2007 - 16:11

    Mel En Bas:

    hee an , wij zijn nu ook nog steeds aan het aftellen samen met sebas, wij gaan 5 okt weg , nog even wachten. We lezen nog steeds met veel plezier je berichten.

    tot je volgende mailtje grtjs bas en mel

  • 28 September 2007 - 07:54

    Sebastiaan:

    Sow schat!
    vandaag de dag! de dag waar we samen al heel lang naar uitgekeken hebben! ik ga zo naar schiphol gebracht worden en dan kom ik naar je toe ;)
    kep er echt superveeel zin in :):):):) en jij ook ;)
    tot straksssss.
    dikke kusss van je ventje

  • 29 September 2007 - 18:33

    Annie:

    Heey Ann !!
    Zullen we je leven gaan verfilmen ?!! Wat maak jij weer een hoop mee elke week .. niet normaal.. nu ook weer dat ongeluk van je vriendinnen (klote trouwens). Of zal dat komen omdat er hier niks te beleven is in dit regenlandje :P
    Wel onwijs leuk om elke week je verhalen te lezen hoor meiss !!
    Hoe is het de 2e dag met Bas? Lekker genieten zeker? Gewoon niet meer laten gaan hoor die jongen, hij vindt heus wel een job op cyprus :P
    Nou meiss ik lees je avonturen van komende week wel weer.
    Dikke Zoen
    en de groetjes aan Bas
    (K) Annie

  • 01 Oktober 2007 - 07:49

    Annet:

    Hoi Angela en Sebas
    Geniet van deze week jullie hebben er zo naar uit gekeken, hartelijke groetjes ene niet te veel verbranden hé Sebas.

  • 06 Oktober 2007 - 12:35

    Sebastiaan:

    Heee lieverd!!!!
    ben echt blij dat we er naar een onwennig begin voor beide , toch nog een superleuke vakantie van gemaakt hebben ;) voelde echt weer hastikke goed :) foto`s zijn echt leuk! nog maar even en dan ben je weer terug.
    geniet er ook nog lekker van als je gezin er is :)
    tis wel wenne hoor om weer terug te zijn,maar voor jou dalijk veel meer ;)
    nou goed, tis furiade , dus ga effe kijken ;)
    werkse mop....
    hou van je!!!
    kussss van basje

  • 07 Oktober 2007 - 20:14

    Manon:

    hey wat een lang verhaal weer!! ahha
    kuss manon

  • 15 Oktober 2007 - 09:36

    Joke:

    Ha die Angela
    Eindelijk, 16 oktober en ik heb alles gelezen. Sorry, had echt niet eerder tijd.
    Vond je verhalen erg leuk. Ik herkende veel plaatsen die wij jaren geleden ook bezocht hebben. Vond dat erg grappig. Weet je dat je in de buurt van de wensboom een heerlijke bakkerswinkel hebt waar je verrukkelijk gebak kunt kopen! Trouwens er is ook nog ergens boven Paphos een slangenfarm.
    Nog een paar dagen en dan komt de rest van de familie dus wens ik jullie een hele gave week toe.
    Groeten ook namens Leen, Mathijs en Jasper.
    Joke

  • 15 Oktober 2007 - 09:39

    Joke:

    Hoi Angela,
    Sorry, ik schijn een dag voor te lopen, nou dat valt dan weer mee! Het is pas de vijftiende.
    Groetjes Joke

  • 16 Oktober 2007 - 11:25

    Susanne:

    Haj Angela, Ik zag je profiel! Ik zit ook op cyprus, ben au pair bij een familie in Nicosia.. Het lijkt me leuk om met mensen af te spreken,
    Lijkt dat je wat?
    Groetjes
    Susanne
    K_susanne@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

5 maanden stage in Paphos, Cyprus. vertrek 17 juli uit NL en 7 dec ben k weer terug!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 25111

Voorgaande reizen:

22 Juli 2009 - 10 Januari 2010

Backpacken in Australie

17 Juli 2007 - 07 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: