eindelijk weer n verhaal;) - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu eindelijk weer n verhaal;) - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Angela Meer - WaarBenJij.nu

eindelijk weer n verhaal;)

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

17 Oktober 2007 | Cyprus, Nicosia

Zo hehe eindelijk weer is een verhaaltje van Angela vanaf Cyprus…ik leef nog hoor;) haha.. wees maar niet bang..

Maar ik heb gewoon geen tijd gehad om een verhaaltje te tikken en al helemaal niet om die op internet te zetten.. en nu heb ik een geluk bij een ongeluk:P.. Me ouders en zussen zijn onderweg!!! :D:D maar hebben helaas meer dan 4 uur vertraging:( maarja geeft mij de kans toch weer eindelijk is even op internet te gaan..
Dus zet ik nu maar even het verhaaltje erop van waar ik gebleven was.. en dat was de laatste dag van Lisa.. zondag 23 september:P haha.. en dan zet ik zo snel mogelijk de volgende erop maarja 2 is meteen weer zoveel;)

En amanda is vandaag jarig dus dat gaan we vanavond even flink vieren:D en ja daarna lekker bij me ouders zijn enzo.. dussss kan nog wel weer een weekje duren haha;).. maar oke.. hier dus het verhaaltje van 23 september t/m 5 oktober.

Het was best een chaos hier, want ja Lisa kon weinig doen en iedereen wou der nog even gedag zeggen.. maar we hebben het met ze alle voor mekaar gekregen om al der spullen in te pakken en der klaar te maken om zondag avond te vertrekken naar frankrijk.. best wel raar eigenlijk dat ze weg ging, want ze is de eerste die hier uit het appartement weggaat en dan ook nog is met zo’n been waarmee je niks kan.. maarja.. wij waren allemaal vrij dus hebben der in de avond meegenomen naar het hotel.. we hadden in het hotel een rolstoel weten te regelen dus dat was wel relaxed want zo kon ze iedereen gedag zeggen en kostte het haar een stuk minder moeite.. iedereen reageerde echt super leuk op dat ze toch nog even afscheid kwam nemen dus het was zeker zeer geslaagd.. Nicos had natuurlijk weer even wat te eten en drinken geregeld, 2 heerlijke pizza’s en sprite ofzo die we in de ontbijt zaal hebben op zitten eten, daarna kwam die nog met allemaal toetjes van italian aan en 2 van amarosa..:P haha dus dat was ook niet verkeerd.. daarna nog weer even een rondje gelopen en wat foto’s gemaakt van het hotel als herinnering en toen weer naar t appartement om te gaan slapen want ja wij moesten de volgende dag weer werken..:P

Zondag ging Lisa weg.. pas laat in de avond dus ze had de hele dag nog om zich erop voor te bereiden.. wij hadden allemaal split dus hebben haar voordat we moesten werken voor het laatst gedag gezegd.. enja dan kom je na je werk thuis en is er een kamer voor de helft leeg echt heel vreemd.. Maandag 24 sept gingen we naar limassol om daar te werken.. we hoefden pas om half 5 in het hotel te zijn dus dat was wel relaxed.. we zijn dus zondag ook nog even lekker uitgegaan met ze alle..
We gingen echt met een hele groep.. geloof wel 15 man allemaal mensen van het hotel omdat iedereen eindelijk is n keer laat moest beginnen dus dat was echt heel erg gezellig!!:D

Maandag naar limassol.. half 5 verzamelen in het hotel want we gingen met ze allen met de bus.. ook de koks zouden eigenlijk meegaan maar die waren al iets eerder vertrokken met allemaal auto’s.. om 5 uur gingen we weg, in een busje voor zo’n 25 man.. echt super leuk was dat:P.. en helemaal toen we ineens naar de vluchtstrook gingen en steeds langzamer gingen rijden:P.. de chauffeur zette de bus aan de kant en stapte uit, en wat bleek, we hadden een lekke band:P haha hadden wij weer hoor.. we hebben daar 25 min staan wachten op een nieuwe bus.. maarja met allemaal collega’s en fototoestellen kom je heel ver en vermaak je je best haha.. we waren best laat in limassol maarja daar konden wij niks aan doen..
Het was alleen helaas niet in het amathus hotel, maar in een ander groot 7 sterren hotel wat 25 jaar bestond en dat werd dus gevierd.. het was echt super groot opgezet man!!.. en er was onwijs veel personeel van overal vandaan.. 20 man van paphos, 15 van limassol, mensen van het hotel zelf en nog mensen van allemaal restaurantjes enzo in de buurt.. het was best wel chaos want niemand wist nou wat er van je verwacht werd en niemand kon de plek:S dat was echt wel minder.. en we moesten ineens een of ander gestreept schort aan:P wat er erg charmant uitzag:P
Het was een diner voor zo’n 1400 personen met een heel groot podium in het midden waar na het diner een dansshow gegeven werd.. Het werk liep opzich wel lekker want het was best goed verdeeld qua personeel maar het was wel een chaos omdat je echt te kleine stations had en je er niet goed bij kon en tja het is allemaal gewoon heel anders dan bij ons in het hotel.. Maar de collega’s om me heen waren wel grappig en we hebben nog vrienden gemaakt in limassol waar we misschien nog n keer heen gaan want die werken in een club.. uiteindelijk konden we om kwart voor 1 weg om betaald te krijgen.. waar enorm gezeik om was, want er was ons 40 pond beloofd en we kregen maar 20.. uiteindelijk nar veel geklaag werd t eerst verhoogd naar 24 en toen kwam er ineens een manager ofzo n maakte er 30 van dus het duurde een eeuwigheid.. maar om half 2 ongeveer vertrokken we weer op weg naar paphos.. onderweg nog gestopt omdat mensen drinken wilden kopen:P.. en even voor half 3 lagen we eindelijk in bed.. om nog 4 uurtjes te slapen want we hadden dinsdag gewoon weer split 7 en moesten er dus weer om half 7 uit:P erg fijn haha.. maar dinsdag ochtend na de split weer snel in bed en toen overleefden we het wel redelijk:P..
Woensdag en donderdag hebben we niet veel boeiends gedaan gewoon gewerkt en gerelaxed:P.. en

Vrijdagavond kwam bas dan eindelijk!!:D.. in de ochtend heb ik eerst nog gewerkt. En in de avond even wat met amanda gegeten.. Ik had via een collega een vriend van hem kunnen regelen die me naar t vliegveld wou brengen en daar wou wachten en terug wou brengen voor maar 20 pond ipv voor iets van 34 met een taxi dus dat was wel relaxed.. alleen 1 nadeel ik moest alleen, amanda kon niet mee want daar had ie geen plek voor:( dat was echt wel balen en best eng maar die gozer was heel aardig en reed netjes.. ik was best wel vroeg dus heb nog ruim een half uur moeten wachten tot bas geland was maarja dat maakte niet echt uit.. om kwart over 9 was hij geland en nog geen 10 min later kwam hij al door de deur!! Dus dat ging best wel snel gelukkig.. toen meteen lekker aar t appartement om spullen te dumpen en daarna al meteen lekker naar t hotel om daar even een rondje te lopen want we gingen in de avond wat drinken voor een collega die wegging.. was erg gezellig en iedereen vond het erg leuk om m eindelijk te ontmoeten:P.. daarna dus even wat drinken met een aantal collega’s wat erg gezellig was:D..
Tja de verdere week hebben we nog best wel veel gedaan wat echt een mega lang verhaal word om te vertellen dus ik zal t beknopt doen..
Zaterdag moest ik werken van 1 tot 10 dus dat was beetje saaie dag.
Zondag was k vrij en hebben we lekker gerelaxed op coral bay en in de avond uit eten geweest:D..
Maandag was ik ook vrij, we hebben een scooter gehuurd en zijn lekker gaan rijden richting de rotsen van aphrodite en gewoon beetje in het rond.. maar kregen best wel last va onze billen van t zitten dusja zijn om 6 uur lekker gaan opfrissen om weer uit eten te gaan:D:P.. Ik had een tafeltje in Italian gereserveerd (het restaurant van het hotel:D ). Hebben heerlijk van het buffet gegeten, was echt wel kick om is n keer als gast er te zijn.. lekker een fles wijn derbij.. en nog 1.. en nog 1.. haha was echt heel erg maar wel erg gezellig met me collega’s er omheen en amanda kwam er ook nog bij zitten op het laatst…
Dinsdag hadden we de scooter voor nog een dag want dan konden we er lekker nog een keer op uit maar dat werd beetje verknalt doordat Jana die dag wegging en nog steeds niet echt veel kon doen dus hebben we haar geholpen en nog even een afscheid cadeautje gekocht:) om 12 uur vertrok ze en hebben aman en ik verder t appartement opgeruimd want ze liet erg veel rommel achter:P maarja niet zo vreemd na 4 maanden hier zijn:P.. in de middag nog eventjes met bas nar de haven gegaan om dat daar te laten zien en even wat t eten.. en in de avond weer heerlijk uit eten geweest wantja k heb nu toch een soort van vakantie:P:D
Woensdag was ik ook nog de hele dag vrij en wilden we misschien een tour gaan maken maar hadden besloten dat toch niet te doen en lekker uit te slapen.. daarna lekker relaxed in de zon gelegen:D om beetje bruin te worden maar dat werd al snel best warm dus zijn we ons maar even gaan omkleden om de stad in te gaan want dat wilde ik bas ook nog laten zien.. Maarja het zou angela niet zijn als alles natuurlijk goed ging.. En je je raad het al:P komen we daar zijn de winkels dicht hahah.. ik wist dat niet want kom er niet zo vaak:P dus dat was erg slim van ons.. Toch maar even een beetje rond gelopen en wat gedronekn en toen maar weer terug. In de avond maar weer lekker uit eten wantja k moet het er nu wel een keer van nemen nu ik vrij ben:D:D En het is ook wel leuk om nu eindelijk bas is een keer de restaurantjes te laten zien en laten proeven hoe het eten hier is wat ik voor 4 maanden heb:P..
Donderdag moest ik werken.. ik had split 7.. dus in de ochtend van 7 tot 11 en in de avond moest ik van 6 tot 10.. wel vreemd om aan het werk te zijn terwijl bas er nu is.. en na 4 dagen niet gewerkt te hebben:P maar om 11 uur zag ik bas weer.. we zijn tussen mijn werk door naar de Tombs of the King geweest.. was erg apart om te zien.. het was gewoon een kale vlakte met rotsen en een paar tombes erbij.. er was nergens uitleg bij wat het zou horen zijn ofzo dusjah dat was wel vaag.:P.. maar wel leuk om n keer gezien te hebben.. ook voor bas, want die heeft nu ook de andere kant van paphos gezien.. hoe het er daar uitziet en we hebben meegemaakt dat de bussen echt heel som zijn hier haha.. eerst al lang zitten wachten om erheen te gaan en terug gingen we met bus 10 die ook langs mijn appartement komt maar ging dus heel anders:P haha.. dus op een voor mij nog redelijk bekend punt toch maar uitgestapt en de rest lekker gaan lopen langs winkeltjes en restaurantjes dus was nog gezellig ook.. toen nog even wat gaan eten bij crocodile want om 6 uur moest ik weer werken..
Ook vrijdag ochtend heb ik nog even gewerkt en toen was het alweer de laatste dag dat bas er was!.. tijd ging echt snel!! Echt raar.. dus vandaag maar koffer inpakken en ik nog even wat spulletjes bij elkaar gezocht wat bas mee moest nemen:P.. in de middag nog even langs wat winkeltjes hier vlakbij gelopen en naar het hotel geweest om Nicos te bedanken dat bas hier mocht blijven slapen, voor het eten in Italian van maandag (want dat heb k niet betaald:P) en een certificate aan Nicos te geven die Jana gemaakt had.. Bas en ik zijn toen samen nog voor de laatste keer uit eten geweest in n restaurantje waar bas graag nog een keer heen wilde.. en om 8 uur gingen we alweer naar het vliegveld.. inchecken ging best makkelijk en snel dus nog veen gewacht totdat hij echt door de douane ging.. maar hij moest toch echt..
Wel raar hoor om daar te zijn en ik blijf nog 6 weken.. en ineens allemaal Nederlanders om je heen:P das echt lang geleden haha..


Hehe dit was het dan en nog heel kort ook:P.. haha.. tot snel!!!!...
Dikke kussss Angela!!!

  • 17 Oktober 2007 - 20:02

    Louis :

    De lengte van het verhaal valt best mee voor iemand die moeite heeft om 2 regels vol te krijgen Zoals ik.
    veel plezier deze week met je pappie en mammie en je zussen
    Doei Louis Janine en Mitch

  • 17 Oktober 2007 - 21:40

    Selma:

    Hoi angela,
    leuk verhaal.
    Jasper is vandaag vertrokken naar Las Vegas voor 2,5 weken, snik snik. Maja Ellemieke en ik redden ons wel hier in het koude nederland. Jasper komt 4 november weer terug gelukkig en tussen door (25 okt - 2 nov) ben ik nog een weekje bij je ouders op bezoek/vakantie. Veel plezie met je ouders en je zussen.

    Doei doei
    Groetjes Selma & Ellemieke

  • 18 Oktober 2007 - 04:33

    Peter:

    hoi angela

    fijn dat ik heel vaak super leuk / super gaaf lees, voor mij betekent dat niet meer/minder dan dat je het naar je zin hebt. ook gaaf dat je zo`n groot diner hebt mogen (helpen)serveren, jammer dat die gasten qua betalen niet te vertrouwen zijn, maar denk maar zo deze ervaring heb ik ook weer.
    ik vid dat je toch wel een beetje op ze gaat lijken als ik lees dat je een taxi voor 20 ipv 34 heb bemachtigd (afdingen hoort daar)
    ook fijn te lezen dat na een wat moelijke start(van je moeder gehoord tijdens het verbouwen) je met bas toch nog leuke dingen het gedaan.
    nou ik stop maar want anders wordt mijn verhaal net zo lang als dat van jouen de rest van de familie is nu belangrijker als ik, doe ze allemaal de groeten en zeg maar dat wij hier wel gewoon gaan werken als zij weg zijn.

    groetejs peter(natuurlijk ook van dini enz.)

  • 18 Oktober 2007 - 09:35

    Harald:

    leuk verhaal, ik had al wat andere versies gehoord, maar dit leest wat pretiiger. Ik hoop dat je er vandaag bij bent, want ik ben ook op Cyprus, speciaal voor jullie en zou het leuk vinden jullie te zien. Veel plezier met je ouders en zussen enzo!

  • 18 Oktober 2007 - 17:54

    Mitch :

    leuk verhaal hoor het is wel 10 plus waard

  • 20 Oktober 2007 - 09:05

    Ann:

    Hay Ann !!
    Nou ik heb goed opgelet maar de aflevering nog niet gezien waar jij in bent .. misschien wordtie nog uitgezonden of herhaald.. ben wel benieuwd :D
    Wat gaat het onwijs snel zeg nog maar 6 weken..
    Nou meis geniet er nog even van en neem een leuke barman mee voor mij :D
    Kuss (K) Ann

  • 21 Oktober 2007 - 19:19

    Laura:

    Heeey angela-tje!

    Eindelijk weer een verhaal! Wat heb je ons in spanning laten zitten haha!

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je heel erg mis en niet kan wachten totdat je terug ben! Maar het is alweer bijna zo ver!

    Wij gaan in November lekker nog een weekendje naar Luxemburg! En als alles goed gaat ben ik ook in November klaar met school!

    Verder zijn er geen bijzonderheden!

    Hele dikke kus en knuffel en tot snel!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Oktober 2007 - 20:20

    Manon:

    hey lang geleden idd, ahahah,
    wel leuk man, zeker ook met je vriendje!!
    egt gaaf, en nog maar 6 weken, wow gaat snel joh!! ik mag straks :) hahah
    kuss manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

5 maanden stage in Paphos, Cyprus. vertrek 17 juli uit NL en 7 dec ben k weer terug!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 25117

Voorgaande reizen:

22 Juli 2009 - 10 Januari 2010

Backpacken in Australie

17 Juli 2007 - 07 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: